Allt du behöver veta...

Måste bara rekomendera en ny bok som ja har börjat skum läsa den heter 
- Allt du behöver veta av Calle Marthin
Vem du än är och vad du än gör - allt du behöver veta finns i denna bok. En bok att ha med sig i skolväskan, i resväskan och i flyttkartongen.

Hur stor massa har jorden? Vad gör man om man är ensam hemma och sätter i halsen så att man inte kan andas? Får man sno tillbaka en stulen cykel? Vilka är världsreligionerna? Vad är skillnaden på särskilda och allmäna relativiteteteorierna? Hur många inches är en meter? Hur får man den perfekta grillglöden? Vad är indirekt frispark i fotboll? Vad gjorde Maximilien de Robespierrre och Mahatma Gandhi? Vilka var världens sju underverk? Var sitter klitoris och hur gör man pålstek?

Ja du kan få svar på ALLT!!!!

" En gång för några år sedan bestämde jag mig för att ta grönt kort i golf. Alla runt omkring mig, arbetskambrater och kompisar, spelade och sa att det va det roligaste i hela världen.
Jag kunde bara inte förstå hur det skulle kunna vara så himla kul att slå iväg en boll hundrafemtio meter, promenera en bit, leta bollen, slå iväg den igen, spatsera hundra meter, återigen leta bollen, hitta den, slå iväg den tjugo meter, promenera en liten bit och sedan slå små korta slag för att till slut få ner den lilla bollen i ett hål o marken. Arton gånger dessutom.Obegripligt." (Calle Marthin)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0